Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Waarom zou u eigenlijk beluchtingsfilters toepassen?
#1

[Afbeelding: media_291_90034_media_291_90034_w160_crop_compose.jpg]

Door Gerard de Ruiter

Hydraulische reservoirs, tandwielkasten, oliedrums en opslagtanks hebben een ventilatieopening. Hierdoor gaat lucht naar buiten en/of naar binnen. U en ik ademen graag schone lucht in. Dat geldt ook voor uw installatie.

Vuildeeltjes in lucht
De meest schadelijke deeltjes die uw installatie kan “inademen” zijn kleiner dan zand. Ze zijn niet zichtbaar met het blote oog en nauwelijks voelbaar. Die vuildeeltjes van buiten wilt u natuurlijk niet in de installatie hebben.

Vocht in lucht ook een probleem
Naast vervuilde lucht is ook vochtige lucht taboe. Deze zal tijdens het afkoelen druppels vormen die als waterdruppels in de olie komen. Dit veroorzaakt o.a. corrosie, extra slijtage (wegvallen smeerfilm), sludgevorming en veroudering van de olie (hydrolyse) in u installatie. Oppervlakteschade en uiteindelijk uitval van componenten door vuil en water brengen hoge reparatiekosten met zich mee. Gelukkig kunt u dit eenvoudig voorkomen door beluchtingsfilters toe te passen.

Twee oplossingen ineen
Er zijn verschillende oplossingen om vuil of water tegen te houden, maar de meest ideale is een beluchter die beide oplossingen ineen biedt. De Des-Case-producten doen dit. Deze ontvochtigers, hygroscopische beluchters en conditioneringfilters zijn gevuld met droogstof in de vorm van silicagel en voorzien van een 3µ stoffilter. De werking leg ik u graag uit. Neem hiervoor gerust contact met mij op.


Bijlagen
.pdf Standard Disposable Breathers (Des-Case HITMA Filtratie).pdf Grootte: 978.53 KB  Aantal keer gedownload: 883


Ga naar locatie:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)