Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

breekkracht kaakbreker
#1

Goedendag,

Hoeveel kracht vergt het om een steen te breken in een gemiddelde kaakbreker ? Ik ben materialen aan het verzamelen om een 600x400 of 500x350 kaakbreker te maken als hobbyproject, maar heb geen input om mee te rekenen omdat ik geen enkele gegevens van hoeveel kracht het vergt om een steen (bouwpuin) te breken.
De breekkracht van een vergruizer aan een rupskraan lijkt me niet helemaal de juiste referentie, omdat deze een bek met punten heeft en wellicht veel minder kracht vergen dan een breekplaat van een kaakbreker.

Wie kan mij helpen, wat wordt de rekenwaarde van de kracht op de kaak ?
#2

Heeft u al in de bulkwiki gekeken?
#3

Ben wat verder, heb de kracht gevonden die nodig is om een sferische of elliptische steen te breken, waarbij een puntlast de oppervlakte verpulvert waardoor dit materiaal in kegelvorm een trekkracht in de steen brengt waardoor hij splijt bij pakweg 10% van de rekenwaarde van de druksterkte.

Echter in Nederland wordt geen rond of ovaal natuursteen gebroken maar vierkant puin: Heeft iemand informatie over het vergruisgedrag van een haakse betonplaat die met verschillende breekribben contact maakt ? op 500mm denk ik 9 a 10 ribben te gebruiken.


Ga naar locatie:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)